WorldTimeServer Clock

Cairo

الأحد، 18 نوفمبر 2007

شجون وهموم وآلام

شجون وهموم وآلام هل تسمعينى يا نور العيون يا كل الفرح يا كل الشجون يا بهجة الأيام يا حلم المنام فاكرانى أنا الطفل الصغير اللى كان يسحف على ترابك فرحان أنا اللى كنت كل ما أكبر أزيد أبتسام هنا أتربييت هنا عشت وهنا أترويت من نيلك هنا زكرياتى هنا حياتى هنا حبيت وأتحبيت فاكر لما كنا بنلعب أنا وصحابى فى ضل الشجره كنت أتسابق مرة أسبقهم ومرة يسابق وكان بالقرب من عتبتنا جنينه كبيره فيها ورود أحمر وأبيض وأرض نجيله لونها أخضر وفوقها نهار وخيمه كبيرة لونها أزرق لما كبرت عرفت إن دى تبقى سماكى كان أحساسى فى نفس اللحظه إن أنا فى الجنه ودارت بيا الدنيا وكبرت وأتعلمت ويا ريتنى ما أتعلمت لآنى فهمت ويا ريتنى ما فهمت أول مرة أعرف إن الجنه يا مصر ليها سجان وفيها زنازين وفيها حرامية وفيها تعابين وفيها ظالم وفيها مظاليم ولقيتنى ملفوف بشال شجون وهموم وآلام حسيت إن أنا ندمان أنى كبرت وقلت فى نفسى يا ريتنى فضلت زى ما كنت أنا وصحابى نتسابق مرة أسبقهم ومرة يسابق -------------------- خلص الكلام وحان وقت العمل حسن عمران Omran55.maktoobblog.com Omran55.blogspot.com badralnhar.maktoobblog.com dastor76.blogspot.com

ليست هناك تعليقات: