WorldTimeServer Clock

Cairo

الأحد، 12 أغسطس 2007

يا نيل أشكو لك همى قبل الجفاف

يا نيل أشكو لك همى قبل الجفاف عطشان يا نيل وأنت بالخير........... مليان تجرى بأمر الله وأنا بموت ............عطشان بص لى يا نيل وراجع.................... الصوره أنا أبن مصر يا نيل..................... المنصوره أنا ياما عزقت وزرعت...................... ورويت أنا أللى حميت الأرض................ بسلاحى وأنا اللى بنيت مصر..................... بكفاحى وياما الناس كلت من...................... أقماحى أنا أبنك يا نيل بس أتغيرت............. ملامحى أتجمعوا الخونه وكسرولى................ رمحى خيرك يا نيل اليوم.......................... شربوه حطوا عليه لون......................... وشاليموه وقعدوا يشربو الجعه على................. أطلالك بعد ما كنا كلنا نتحامى فى............... ظلالك يا نيل اشكوا لمين همى................. وأحوالى أنا اللى فاتونى يا نيل أهلى............. وخلانى وسابولى أبن الرضية يتحكم فى..........أحوالى لو هجرت أرضى يا نيل لا تعتب ولا...... .تلومنى يا ما شاكيتلك يا نيل حالى مع............. همى وأنت يا نيل هملتنى وسبتلى.............. دمعى فين يا نيل نسمتك تهفهف وتشيل الهموم عنى اليوم بتجرى بأمر الله وبالخير.................. مليان تفيض ضفتك كل سنه وأنا بموت ..........عطشان يا نيل أنت نبض القلب وأنت .....................الروح أزاى أداوى الجراح وأنام أنا.................... المجروح أفتح كتاب الزمن وشوفلى دوا.................. للنوح طول عمرك كتوم على السر................. وما تبوح عطشان يا نيل الله وأنت بالخير................. مليان تجرى بأمر الله وأنا بموت....................... عطشان ********** حسن عمران Omran55.maktoobblog.com Badralnhar.maktoobblog.com Omran55.blogspot.com Dastor76.blogspot.com

ليست هناك تعليقات: