WorldTimeServer Clock

Cairo

السبت، 9 يونيو 2007

قاموس البشر

-------------------------------------------------------------------------------- قاموس البشر قاموس البشر يا بشر مسرح كبير يا زمان لا يسيب رحمة تنزل ولا رحمة للأنسان قاموس البشر يا بشر تلاقوا فيه ثعابين تتلون وتتلوى وتلدغ أصل دول ملاعيين قاموس البشر يا بشر كل يوم فيه بنموت القتل فى كل حته والدور علينا يفوت قاموس البشر يا خلق مليان مقاسى كتير أسلحة دمار شامل وألأمر بينا خطير قاموس البشر يا بشر تشوفوا فيه العجب من أول عقارب بوش لحد هيفا ورجب قاموس البشر يا أخونا نقلب فى صفحاته حاكمنا عبد القوى نافخ لنا شنباته معين حكومه ورق بتنحنى لطاعاته عاملين لنا بلبله وزهقنا من شطحاته فاكر بلادنا عزبه يحكمها بشنباته وموقف عليها عمده وياه شيخ الخفر بيلعب لنا شنباته سيرته بقت فى البلد مره على اللسان طار الخبر يا بشر لشله م الشبان شبان أمنوا بربهم والله المستعان شهروا سيوف الحق للحاكم وما كانش فى الحسبان شفت فيهم شبابى أيام ما كنت همام أنا كنت واد ثورجى وكنت واد ربان قلت أفرحى يا مصر كل دول عرسان وفى عز وقت الفرح فجأه بقت ضلمه راجل عجوز خبير على راسه فيه عمه قال أسمعوا نصيحتى ما فيش منكوا فايده هيصه كبيرة وشوية كدا لمه الخيل وعسكر مبارك يفضوها فى ثانية أقول الحق أنا راسى كله دار وصابتنى دوخه وخلاص بقيت منهار راجعت نفسى وقلت قاموس البشر يا بشر أنا قلبت فيه لقيت تاريخنا مشرف والمصرى أصله فيه راجل بطل ثورجى أيه اللى جرى ليه يا بشر *********** حسن عمران omran55.maktoobblog.com omran55.blogspot.com dastor76.blogspot.com badralnhar.maktoobblog.com

ليست هناك تعليقات: